Jak dbać o maszynę w okresie zimowym.

Drodzy Operatorzy jest zima to musi być zimno, nie da się zaprzeczyć? Dlatego chciałbym zapytać Was, jak dbacie o Wasze maszyny w zimą? Sprawdźmy! Odpowiedzcie sobie na poniższe pytania, a wnioski nasuną się same:

  • Czy przed uruchomieniem maszyny sprawdzasz w odstojniku wstępnego filtra paliwa czy nie wytrąciła się parafina?
  • Czy używasz, do rozruchu wstępnego grzania układu dolotowego?
  • Czy rano przed rozpoczęciem pracy pozwolisz rozgrzać się silnikowi i układowi hydraulicznemu?
  • Czy po wstępnym rozgrzaniu pierwsze przejechane metry i pierwsze ruchy robocze wykonujesz na spokojnie?
  • Czy po pracy w trudnym ciężkim terenie usuwasz błoto z podwozia swojej koparki, żeby nie zamarzło przez noc?

Jeśli odpowiedziałeś 5 x TAK – jesteś idealnym operatorem który dba o swoją maszynę.

Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedziałeś NIE – to poświeć chwilkę i przeczytaj poniższe zalecenia:

W okresie zimowym, a przede wszystkim kiedy panują ujemne temperatury, należy sprawdzać jak wygląda paliwo w odstojniku wstępnego filtra paliwa (denko filtra paliwa powinno być przezroczyste) – jeśli olej napędowy jest klarowny wszystko jest w porządku. Jeśli widać, że kolor jest mętny, mleczny, biały oznacza to że najprawdopodobniej wytrąciła się parafina. Najlepiej w takim przypadku, wymienić filtry paliwowe a zbiornik paliwa uzupełnić „pod korek” paliwem zimowym dolewając preparatu zapobiegającemu zamarzaniu paliwa. Jeśli temperatury spadają poniżej zera, pomóżmy naszemu silnikowi w uruchomieniu. W tym celu należy przekręcić kluczyk do tyłu – pozycja ta uruchamia system dogrzewania układu dolotowego, dzięki temu łatwiej będzie uruchomić silnik. Jeśli już uruchomiłeś maszynę POCZEKAJ. Dopij kawę i daj jej kwadrans, pozwól maszynie dojść do siebie po nocnej pauzie. Jeśli pracujesz koparką gąsienicową w trudnym i ciężkim terenie to nie zostawiaj podwozia tak jak na załączonych zdjęciach. Oczyść podwozie – trochę ruchu po wielogodzinnym siedzeniu w jednej wymuszonej pozycji Ci nie zaszkodzi a dzięki temu błoto nie zamarznie na podwoziu a rano maszyna ruszy bez większych oporów. W konsekwencji takie działanie zminimalizuje zużycie podwozia.

 podwozie        

 Rafał Grzybowski „Krokodyl”

 




Masz Pytania?
info@komatsupoland.pl
+48 22 783 00 62
Formularz kontaktowy
Napisz do nas
Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Formularz kontaktowy
Napisz do nas
Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Formularz kontaktowy
Wynajmij maszynę
Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Newsletter
Zapisz się na newsletter Komatsu Poland i otrzymuj najnowsze informacje o naszej ofercie oraz promocjach.
Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera.