Bauma 2025: Nowy żuraw teleskopowy SENNEBOGEN

 

SENNEBOGEN ustanawia nowy kamień milowy w zakresie technologii dźwigowej na targach bauma 2025: Wraz z wprowadzeniem nowego teleskopowego żurawia gąsienicowego 6203 E, który ma maksymalny udźwig 200 ton metrycznych i długość wysięgnika do 78 m, firma rozszerza swoją ofertę o zdecydowanie największy i najpotężniejszy model z tej serii. Dopełnieniem nowego żurawia jest całkowicie zmodyfikowany system sterowania maszyną.

Obecnie firma ma ugruntowaną pozycję na rynku międzynarodowym, coraz więcej wykonawców i firm wynajmujących dźwigi dostrzega zalety i wszechstronność teleskopowych żurawi gąsienicowych i coraz częściej znajduje sposoby ich wykorzystania. „SENNEBOGEN ma ponad 33-letnie doświadczenie w zakresie mobilnych i teleskopowych żurawi gąsienicowych. Jednym z trendów rynkowych, który obecnie obserwujemy, jest rosnące zapotrzebowanie na duże teleskopowe żurawie gąsienicowe. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, rozszerzamy teraz znacząco naszą ofertę o nowy 200-tonowy żuraw” - wyjaśnia dyrektor zarządzający Erich Sennebogen.

 

Przeznaczony do montażu ciężkich prefabrykatów betonowych, budowy mostów i infrastruktury

SENNEBOGEN 6203 E jest obecnie dziesiątym modelem teleskopowego żurawia gąsienicowego w ofercie producenta i demonstruje swoje mocne strony przede wszystkim wtedy, gdy wymagane są duże udźwigi przy zmiennych promieniach i trudnych warunkach na placu budowy. Żuraw jest napędzany wydajnym silnikiem wysokoprężnym Stage V o mocy 194 kW, który, podobnie jak wszystkie żurawie SENNEBOGEN z silnikami Stage V, może być łatwo zasilany HVO - hydrorafinowanym olejem roślinnym - w zależności od potrzeb. Wciągarki główna i pomocnicza są napędzane silnikami hydraulicznymi o zmiennym wydatku z regulacją ciśnienia, co zapewnia im imponującą siłę uciągu 135 kN każda i prędkość liny do 115 m/min. Maszyna jest predestynowana do ciężkiego montażu prefabrykatów betonowych, budowy mostów i infrastruktury oraz jako zwinny żuraw serwisowy i pomocniczy do budowy turbin wiatrowych. 

MOŻLIWOŚĆ PRZENOSZENIA DUŻYCH ŁADUNKÓW W KAŻDEJ SYTUACJI

Model 6203 E jest wyposażony w 6-sekcyjny wysięgnik typu Pin Boom, który można wysunąć teleskopowo na odległość do 56,4 metra. System wysięgnika teleskopowego Pin Boom jest wyjątkowo lekki i stabilny, dzięki czemu osiąga znakomite udźwigi nawet przy dużych długościach wysięgnika. W 200-tonowym modelu dodatkowy punkt sworznia na 90% wysunięcia każdej sekcji teleskopowej dodatkowo zwiększa sztywność wysięgnika, co oznacza, że udźwigi są niezwykle imponujące nawet przy dużych długościach.

 

 

Model 6203 demonstruje swoje możliwości przy dużych długościach wysięgnika, ale jest niezwykle mocny przy krótkich długościach wysięgnika i pod nachyleniem do 4 stopni. Sprawia to, że jest on szczególnie odpowiedni do zadań na nierównych placach budowy lub w operacjach pick-and-carry. Długość wysięgnika można również zwiększyć do 78 m za pomocą hydraulicznie regulowanego wysięgnika - opcja ta jest szczególnie przydatna w inżynierii budowlanej. Aby obsługa była jak najprostsza, najbardziej efektywne konfiguracje wysięgnika są wstępnie ustawione za pomocą 16 tak zwanych „trybów wysuwu”. Przełączanie między trybami wysuwu jest możliwe i pozwala zaoszczędzić cenny czas podczas regulacji długości wysięgnika.

 

Wysoka stabilność: podwójne gąsienice o szerokości 1000 mm montowane w standardzie

Teleskopowe podwozie gąsienicowe ma maksymalny rozstaw gąsienic wynoszący 6,0 m, który można zmniejszyć do 3,5 m w zależności od wymagań placu budowy. Dzięki wyjątkowo wytrzymałej konstrukcji podwozia i wysokiemu udźwigowi w pozycji pochylonej, 200-tonowy teleskop jest szczególnie wydajny, zwłaszcza w zadaniach podnoszenia i przenoszenia, i może poruszać się ze 100% określonego udźwigu na haku. Może również obracać się o pełne 360 stopni. Standardowo montowane gąsienice o szerokości 1000 mm zapewniają maksymalną stabilność i minimalizują nacisk na podłoże. W przypadku bardziej wrażliwych powierzchni można opcjonalnie zastosować trwałe płyty poliamidowe, aby zapobiec uszkodzeniom.

Całkowicie zmodyfikowane sterowanie maszyną: nowy system SENCON Load Control

Podobnie jak wszystkie duże żurawie teleskopowe SENNEBOGEN, ten żuraw teleskopowy jest również wyposażony w wypróbowaną i przetestowaną kabinę Maxcab o dużej przestrzeni roboczej, która może być standardowo przechylana o 20 stopni, dzięki czemu zawsze zapewnia operatorowi optymalną widoczność ładunku. Opcjonalnie kabinę można podnieść hydraulicznie do wysokości 5,70 metra i przechylić o 30 stopni. Kamery umieszczone z tyłu i po prawej stronie rozszerzają pole widzenia operatora na cały obszar bezpieczeństwa i pracy.    

Absolutną atrakcją w zakresie wspomagania operatora jest nowy system sterowania maszyną SLC - SENCON Load Control. Aby obsługa żurawia była jak najbardziej komfortowa dla operatora, oddzielny system sterowania z własnym ekranem został zintegrowany z kabiną zgodnie ze standardami obowiązującymi w branży motoryzacyjnej. Nowy system jest dodatkiem do istniejącego systemu sterowania SENCON (SENNEBOGEN Control System) i zapewnia wszystkie cenne dane dotyczące procesu podnoszenia na dużym, przejrzyście zorganizowanym wyświetlaczu, dodatkowo z ograniczeniem momentu obciążenia. Można tu również wygodnie ustawić tryby wysuwu. Dostępny jest również wskaźnik nacisku na podłoże obliczany w czasie rzeczywistym. Obsługa dużego wyświetlacza dotykowego jest wyjątkowo prosta i intuicyjna oraz zapewnia kierowcy cenne wsparcie podczas pracy z maszyną. Dane diagnostyczne dotyczące maszyny i silnika można jak zwykle znaleźć w systemie SENCON.

Łatwy transport i dbałość o środowisko

Żuraw ma szerokość transportową wynoszącą zaledwie 3 metry bez gąsienic i może być transportowany w 7 częściach. Po dotarciu na miejsce 200-tonowy żuraw, podobnie jak wszystkie żurawie teleskopowe SENNEBOGEN, jest w stanie rozładować się z naczepy niskopodwoziowej i złożyć w zaledwie kilku krokach.

 

Pod względem łatwości obsługi żuraw wyróżnia się wypróbowaną i przetestowaną technologią SENNEBOGEN, która unika nadmiernej inżynierii zgodnie z mottem „zachowaj prostotę”. Oznacza to, że hydraulika i elektryka są nadal używane tam, gdzie elektronika nie oferuje wartości dodanej. Przejrzyste rozmieszczenie wszystkich punktów konserwacyjnych i serwisowych, a także wyraźne oznakowanie komponentów ułatwiają orientację i zapewniają, że maszyna jest dostępna na czas, gdy wymagany jest serwis. Najnowocześniejszy silnik, układ napędowy i wydechowy, a także przewody i zawory o dużych wymiarach zapewniają wydajną pracę i chronią nie tylko portfel, ale także środowisko.  

PREZENTACJA NA TARGACH BAUMA 2025

Model 6203 E będzie prezentowany jako jeden z nowych żurawi na stoisku SENNEBOGEN na terenie zewnętrznym bauma FM.712, targi w Monachium, od 7 kwietnia do 13 kwietnia 2025 r., gdzie zostanie zaprezentowany publiczności po raz pierwszy.

 

 




Szybki kontakt
Zadzwoń do nas Poproś o ofertę Zamów serwis
Formularz kontaktowy
Napisz do nas
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Formularz kontaktowy
Wynajmij maszynę
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Newsletter
Zapisz się na newsletter Komatsu Poland i otrzymuj najnowsze informacje o naszej ofercie oraz promocjach.
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera.
Formularz kontaktowy
Napisz do nas
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.