Firma Sleipner Finland podpisała z Komatsu Poland umowę o przedstawicielstwie w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań transportowych, które usprawniają wykorzystanie maszyn górniczych i budowlanych.
Umowa o przedstawicielstwie zawarta pomiędzy Sleipner Finland i Komatsu Poland dotyczy innowacyjnych na polskim rynku rozwiązań transportowych do przemieszczania maszyn górniczych oraz budowlanych. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami transportowymi, takimi jak użycie pojazdów gąsienicowych lub tradycyjnych przyczep drogowych, opatentowane przez firmę Sleipner przyczepy niskopodwoziowe serii DB i systemy Sleipner serii E znacząco usprawniają prace w kopalniach i kamieniołomach. Nowa umowa obejmuje obie linie produktów.
Rozwiązania transportowe Sleipner Finland wydłużają czas eksploatacji ciężkich maszyn górniczych i budowlanych, jak również obniżają koszty cyklu życia sprzętu do przemieszczania, na przykład dzięki umożliwieniu łatwiejszej konserwacji.
„Tą umową chcemy pokazać naszym klientom, że mogą na nas polegać w każdym aspekcie swojej działalności wydobywczej i górniczej, niezależnie od tego, jakich maszyn używają” – mówi Andrzej Tokarczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży Komatsu Poland.
Komatsu Poland oferuje kompleksową gamę maszyn dostosowanych do potrzeb sektora wydobywczego. Oprócz szerokiej oferty sprzętu Komatsu Poland zapewnia kompleksowe rozwiązania serwisowe, gwarantując optymalną wydajność i niezawodność wszystkich naszych maszyn.
"Sytuacja gospodarcza w przemyśle wydobywczym w Polsce jest całkiem dobra. Wprawdzie w porównaniu z sytuacją sprzed 2–3 lat popyt jest obecnie niższy o mniej więcej 20 procent, ale mamy kilka umów w toku na lata 2024 i 2025 i liczymy na to, że uda nam się ponownie zwiększyć nasze przychody oraz zyski” – szacuje Andrzej Tokarczyk.
Pierwsze systemy Sleipner Finland serii E sprzedane do kopalni Holcim
Pierwsze systemy Sleipner E50 w Polsce służą już od jesieni ubiegłego roku do transportu koparki gąsienicowej Komatsu PC490LC w kopalni HOLCIM . Dzięki Sleipner E50 wyeliminowano niepotrzebne wykorzystanie pojazdów gąsienicowych, zwiększono wydajność operacyjną maszyn oraz zmniejszono zużycie podwozi.
„Pod koniec lutego odwiedziłem kopalnię Holcim Radkowice, gdzie wdrożono nasz system. Klient jest zadowolony z zakupu i na bieżąco korzysta z tego rozwiązania” – mówi Conrad Caldwell, Dyrektor Sprzedaży na region EMEA w Sleipner Finland.
Seria Sleipner DB z kolei, to szereg zwrotnych naczep niskopodwoziowych, które mogą być używane nawet w najtrudniejszych warunkach w kopalniach, kamieniołomach i wyrobiskach. Najnowszy dodatek do serii DB stanowi kompaktowa przyczepa terenowa DB45, która została zaprojektowana do przemieszczania wiertnic powierzchniowych i spycharek o masie do 45 ton.
Przyczepa DB45 nie ma stałego połączenia z zespołem holowniczym. Jest holowana przez wozidło przegubowe (ADT). W razie potrzeby przyczepę można połączyć z ADT, pozostawiając urządzenie ADT dostępne do wykonywania normalnych zadań w innym czasie.
Połączenie i odłączenie przyczepy zajmuje zaledwie kilka minut. Koncepcja ta jest unikatowa i umożliwia dostęp do miejsc, w których wcześniej nie można było transportować ciężkiego sprzętu. Wozidła przegubowe są zwrotne i mają napęd na sześć kół, dzięki czemu można nimi pracować nawet w trudnym terenie.
Seria Sleipner DB umożliwia szybki i bezpieczny załadunek oraz transport, a także zapewnia elastyczność w codziennym planowaniu produkcji. Wiertnice i spycharki można sprawnie odbierać i dostarczać w miejsca, w których są potrzebne.
Wydajniejsza produkcja nawet w najtrudniejszych warunkach
Przetestowane zarówno w mroźnym, północnym klimacie, jak i w ekstremalnych, południowych upałach produkty Sleipner słyną ze swej niezawodności w każdych warunkach. Zastosowane w nich rozwiązania konstrukcyjne i komponentowe zapewniają długą żywotność, niskie koszty cyklu życia, globalną dostępność oraz łatwą konserwację.
„To, co kiedyś było czasochłonnym procesem przemieszczania ciężkiego sprzętu z jednego stanowiska do drugiego, zostało przyspieszone w bezpieczny sposób. Klienci dostrzegają znaczną redukcję ogólnych kosztów eksploatacji sprzętu i znaczący spadek emisji CO2” – wyjaśnia Caldwell.
„Z perspektywy klienta głównymi korzyściami są wzrost wydajności, redukcja kosztów konserwacji podwozia i szybsze przemieszczanie. Sprzęt można teraz sprawnie przenosić z dna wykopu do warsztatu i dalej na kolejne stanowisko” – kontynuuje Caldwell.
Umowa o przedstawicielstwie podpisana przez Sleipner Finland i Komatsu Poland dotyczy innowacyjnych na polskim rynku rozwiązań transportowych do przemieszczania maszyn górniczych i budowlanych. Umowa umożliwia Komatsu Poland zwiększenie wydajności pracy przez Klientów, a także obsługę klientów w każdym aspekcie ich działalności wydobywczej i górniczej, niezależnie od używanych przez nich maszyn.
Zapraszamy do kontaktu: Andrzej Tokarczyk, Z-ca Dyrektora Sprzedaży +48 601 889 171, andrzej.tokarczyk@komatsupoland.pl