WA475-11/WA485-11 nowa generacja ładowarek kołowych


Komatsu przedstawia nową generację ładowarek kołowych WA475-11 i WA485-11

 

Przełom w wydajności i efektywności

Komatsu z dumą prezentuje najnowszą generację ładowarek kołowych, modele WA475-11 i WA485-11. Te dwa nowe modele są wyposażone w najnowocześniejsze technologie i oferują doskonałą wydajność, efektywność oraz komfort pracy operatora.

Bezkonkurencyjna moc i efektywność

W sercu ładowarek kołowych nowej generacji 11 znajduje się nowo opracowany silnik Diesla Komatsu, który charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym przy niskich obrotach. Silnik ten współpracuje z zaprojektowaną przez Komatsu przekładnią hydro-mechaniczną (HMT), zapewniając niezrównaną wydajność, rezerwy mocy, oszczędność paliwa i łatwość obsługi dla wszelkich zadań transportowych i załadunkowych.

Na przykład WA475-11 zapewnia poprawę efektywności zużycia paliwa o 14% w porównaniu do swojego poprzednika , generacji 10, podczas gdy WA485-11 osiąga imponujący wzrost efektywności paliwowej o 29% w stosunku do modelu WA480-8.

Dzięki stałej zmiennej przekładni, silnik pracuje w bardzo wydajnym zakresie zużycia paliwa. Kontrola prędkości pozwala indywidualnie dostosować maksymalną prędkość maszyny do wymagań placu budowy. Regulowana kontrola trakcji skutecznie ogranicza poślizg kół w trudnych warunkach terenowych.

Znaczące zwiększenie ładowności i pojemności łyżki

W porównaniu do poprzedniego modelu WA480-8, model WA485-11 zyskał znaczące ulepszenia w zakresie ładowności i pojemności łyżki. Wszystkie komponenty maszyny zostały dostosowane do stałego ładunku 8,800 kg, który może być zwiększony do 9,300 kg w wariancie przeznaczonym do przenoszenia materiałów sypkich, co zmniejsza liczbę cykli załadunkowych zależnie od wielkości pojazdu.

 

Zmniejszona emisja

Zaangażowanie Komatsu na rzecz zrównoważonego rozwoju jest widoczne w nowoczesnych systemach kontroli emisji nowych ładowarek kołowych, które spełniają normy UE Stage V.

Dodatkowo sprawdzony układ wydechowy Komatsu obejmuje filtr cząstek stałych (KDPF) oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który dodatkowo redukuje emisję NOx przy użyciu AdBlue®. Dzięki tym technologiom oraz szczególnie niskoemisyjnemu spalaniu filtr cząstek stałych może być wymieniany jedynie co 8,000 godzin; ten okres można jeszcze wydłużyć stosując oleje silnikowe o niskiej zawartości popiołu.

 

Optymalizacja trakcji i mocy podnoszenia

Nową funkcją jest kontrola mocy, umożliwiająca niezależne sterowanie prędkością podnoszenia od pedału przyspieszenia. Operatorzy mogą teraz łatwo znaleźć optymalną równowagę między trakcją a siłą podnoszenia. Optymalizowane łączenie w systemie Z-bar zapewnia do 20% więcej mocy podnoszenia oraz większą wydajność w tonach na godzinę. Szybkość podnoszenia oraz stabilność maszyny pomagają zwiększyć produktywność, zwłaszcza w ciasnych aplikacjach załadunku w kształcie litery „V”.

 

Komfort operatora dzięki ergonomicznemu projektowi

Nowa, przyjazna operatorowi i przestronna kabina zapewnia doskonałą widoczność oraz poziom hałasu wewnątrz wynoszący jedynie 70 dB(A). Podgrzewana tylna szyba jest pochylona, co skutecznie zapobiega przyleganiu brudu. Konsola dźwigni zawiera nowe przełączniki sterujące oraz jest regulowana w 5 różnych osiach, dostosowując się do każdego operatora. Zwiększone ciśnienie powietrza w kabinie zapobiega przedostawaniu się pyłu i innych cząstek do wnętrza.

 

Wyższa produktywność dzięki innowacjom

Funkcja „automatycznego napełniania łyżki” oraz inne funkcje wspomagające pomagają operatorowi utrzymać produktywność nawet podczas długich zmian.

Cyfrowy, wysokiej rozdzielczości system informacyjny dla kierowcy dostarcza ważnych parametrów maszyny, w tym statusu KDPF, danych o poziomach AdBlue® oraz zużycia paliwa. Komunikaty z systemu kontroli ECO są wyświetlane w czasie rzeczywistym podczas pracy oraz na ekranie przy wyłączaniu zapłonu. Menu kontroli ECO umożliwia operatorowi przeglądanie logów pracy oraz zużycia paliwa.

Nowo opracowany joystick sterujący z funkcją sprzężenia kąta (AFJS) eliminuje konieczność stosowania kierownicy, poprawiając widoczność na platformę roboczą i przestrzeń operatora.

 

Minimalna konserwacja i maksymalny czas pracy

Czyszczenie i konserwacja są teraz prostsze niż kiedykolwiek. Wentylator chłodnicy jest odchylany, a standardowa funkcja automatycznego odwracania ułatwia czyszczenie. Elektrycznie unoszona maska silnika zapewnia pełny dostęp do komory silnika. Dodatkowe boczne drzwi umożliwiają szybki i wygodny dostęp do codziennych kontroli i konserwacji. Standardowe pełne błotniki oraz wskaźnik na korku wlewu AdBlue® minimalizują ryzyko przepełnienia.

System telematyczny KOMTRAX oraz program konserwacji Komatsu Care zapewniają doskonałe zarządzanie flotą i wsparcie, chroniąc maszynę przed niewłaściwym użytkowaniem oraz zapewniając maksymalną wydajność i czas pracy.

Informacje zawarte w tej publikacji prasowej są aktualne na moment ogłoszenia i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.

 

Sprawdź dane techniczne maszyn: kliknij tutaj




Szybki kontakt
Zadzwoń do nas Poproś o ofertę Zamów serwis
Formularz kontaktowy
Napisz do nas
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Formularz kontaktowy
Wynajmij maszynę
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Newsletter
Zapisz się na newsletter Komatsu Poland i otrzymuj najnowsze informacje o naszej ofercie oraz promocjach.
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera.
Formularz kontaktowy
Napisz do nas
RODO i Obowiązek informacyjny Więcej
Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.